In de TC Tubantia stond het op de voorpagina: Nachttrein Schiphol een daverend succes.
Iedere nacht gingen er meer als 100 mensen vanaf Schiphol met de nachttrein mee,wat alle verwachtingen overtrof!!
Hee,we gingen met een stel naar U2 heen,konden we dan ook van deze trein gebruik maken??
Volgens de NS was het geen enkel probleem,als we maar via Schiphol gingen en vandaar de Reis naar Enschede begonnen.
Daar het vertrek voor 4 uur begon,konden we dan zonder problemen gebruik maken van ons retourtje.
Alleen stond er s’morgens,op de site van de NS, ineens de melding dat het reisadvies van de nachttrein vervallen was.
Toch maar even bellen hoe of wat.
De klantenservice aan de lijn: “Sorry,wij weten nergens wat van af,maar we kunnen U een 0900 nummer doen,wat U slechts 70 cent per minuut kost,exclusief het gebruik van Uw mobiele toestel.
Toch maar een telefoontje gepleegd!
Na 12 minuten iemand aan de lijn,die weet te vertellen dat er helemaal geen negatief reisadvies was en dat er door de spoorwegen niets is doorgegeven.
Na de opmerking dat het toch duidelijk op de site van de NS stond,ff een paar minuten in de wacht,waarna een hevig verbaasd persoon aan de lijn kwam om te vertellen dat het er inderdaad stond,en er geen trein zou rijden,maar voor meer informatie moesten we ons maar bij de klantenservice melden.
Na wederom de klantenservice te hebben gebeld,met het resultaat van het telefoongesprek wat we net hadden gevoerd,kregen we te horen,dat de treinen inderdaad niet liepen na afloop van de concerten,maar dat ze daar verder geen mededelingen over mochten doen!!
Wij hadden het geluk,dat we op het allerlaatste moment nog even een en ander hebben nagekeken,maar die anderen?
Sta je op Schiphol op een trein te wachten die,ondanks de informatie die je daarover hebt ingewonnen,niet komt,waarna frustratie!!
Kom je tot de ontdekking dat de eerst volgende trein die vertrekt,ruim 4 uur en 20 minuten onder weg is,dus een veel langere reistijd,waarna nog meer frustratie!!
Als je dan ook nog eens een extra kaartje moet kopen omdat jouw retour,alleen geld als je voor 4 uur vertrekt,begrijp ik best dat er soms bij iemand iets knapt.
Ben er geen voorstander van,de verantwoordelijke persoon volledig in elkaar te rossen,
maar een klein schopje,moet toch wel kunnen!!!
Ook op de dagen van U2 concerten heeft de nachttrein gewoon gereden. Vertrek iets na half vier in de nacht vanaf Schiphol, zoals de reisplanner aangeeft. Nog t/m 29 augustus behalve in de nachten van zondag op maandag.
Erwin heeft mogelijk de NS reisplanner bezocht op een moment dat deze een update moest ondergaan. Deze trein moet worden gepland rondom het nachtelijk onderhoud aan het spoor en om die reden vinden er veel updates plaats. Als de update de oorzaak is, is dat vervelend en kan je aardig in verwarring brengen. Dat geldt overigens ook voor medewerkers van de Klantenservice die voor de 5000 treinen die NS dagelijks rijdt, ook de reisplanner raadplegen.
Bij twijfel is het overigens handig om naar de balie te gaan in Enschede. Zit notabene midden in de stad.Daar helpt men graag en het kost niets!
Blijft een feit dat we letterlijk te horen hebben gekregen,van de klantenservice, dat ze er niet over mochten spreken!! Dus totaal geen duidelijkheid verschaffen, alleen maar een rookgordijn opgeworpen.
We krijgen via internet dus de verkeerde informatie,krijgen telefonisch te horen dat er niet over gesproken mag worden, en dan ook nog te horen dat we naar het loket in de binnenstad moeten komen om te vragen of de informatie die we via telefoon en internet hebben gekregen wel klopt ?
Het was trouwens al twee keer eerder voorgekomen dat we dank zij, verkeerde informatie van de NS, gestrand zijn onderweg.
Geen reclame dus!!
NS blijkt dus te staan voor NO SERVICE
Erwin